provence

provence
L'amour passe par l'estomac

sobota 26. listopadu 2016

Apple pie

Ahoj všem,
Tak jak jistě víte, blíží se nám Vánoce. Já opět hodně dlouho nenapsala žádný příspěvek,za což se omlouvám, ale poslední dobou nějak málo peču... za poslední dobu se toho stalo opravdu hodně. Hlavně se nám vytopil byt a půlku ho předěláváme 😕 Obývací pokoj to odnesl celý, celková rekonstrukce je tedy v plném proudu. Nový obývák zařizujeme v přīrodním stylu- šedá plovoucí podlaha s motivem dřeva, nábytek z palet a dřeva... vše ve světlých barvách. Už se nemohu dočkat, až bude hotový. Doufáme, že do Vánoc to bude 😆
Takže pokud něco peču, nemám ani čas to pak nafotit a něco psát. Ale jak jsem již zmínola, budou Vánoce a na ně se moc těšīm ☺❤🎄🎁

Ale teď už k receptu....
Měla jsem doma pár jablek, vyndané máslo (kdybych nahodou něco pekla) a úplně to svádělo k nějakému koláči. Našla jsem tedy Apple pie.

Suroviny
250g másla
80g moučkového cukru
1 sáček vanilkového cukru
2 žloutky
kůra z 1 citronu
400g hladké mouky

Náplň
Cca 500g jablek
3 lžíce rumu
Hrst vlašských ořechů
3 lžíce skořicového cukru
2 lžīce medu
+ cukr,pokud máte málo sladká jablka

POSTUP
Nejdřīve si připravíme těsto- vše smícháme a na válu uhněteme v tuhé těsto. Rozdělíme na půlku. Vezmeme si formu- ja vzala koláčovou a vymažeme máslem a posypeme moukou.
Z půlky těsta vyválíme placku a vložíme na dno formy.

Mezi tím si oloupeme jablka,zbavíme jadřinců a nakrájīme do kastrůlku na kostičky. Přidáme všechny suroviny na náplň a postavíme na plotnu. Necháme jablka dusit, dokavaď nejsou změklá. Směs necháme vystydnout a rozprostřeme na těsto.
A jako poslední krok si vyválíme druhou půlku těsta a z něj si vykrájíme něco na ozdobu... můžeme klasický prošívaný vzor, nebo podle obdobī- kytičky,lístečky,hvězdičky... podle vaší fantazie ☺ Já, protože mám ráda Francii, měla jsem jasno... ☺
No a na konec vložīme koláč do vyhřáté trouby a pečeme do zlatova ☺

Žádné komentáře:

Okomentovat